SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

SPOLOČENSTVO

KRÁĽOVNEJ RODINY

Obyčajná rodina je Svätá Rodina „iba preto“ lebo patrí BOHU a tým vlastní BOHA. Svätosť Vašej rodiny, počas Vianoc i v Novom roku 2019, Vám vyprosuje Spoločenstvo Kráľovnej rodiny.

Vítame Vás na stránke Spoločenstvo Kráľovnej rodiny

Svätý Dominik na Slovensku

Veľkou milosťou pre celú dominikánsku rodinu na Slovensku bola prítomnosť relikvie nášho otca svätého Dominika – horná časť lebečnej kosti – ktorá putovala po Slovensku od 5. septembra do 2. októbra 2021. Vzácny relikviár nám požičali sestry – dominikánske mníšky – z Monte Maria v Ríme.

Posledným dňom púte relikviára sv. Dominika bolo slávnostné stretnutie dominikánskej rodiny v prvú októbrovú sobotu v národnej bazilike Patrónky Slovenska v Šaštíne za prítomnosti magistra dominikánskej rehole fr. Gerarda Timonera OP a provinciála dominikánov na Slovensku  fr. Damiána Mačuru OP.

Zamyslime sa nad popisom relikviára a meditáciou fr. Ireneja OP, ktorú sme prevzali z FB:

Relikviár je vzácny tým, že nám prináša ostatky svätého Dominika, ktoré sa nám prihovárajú svedectvom jeho života. Okrem toho sa nám chce toto umelecké dielo prihovoriť svojim symbolickým jazykom plným hlbokého významu. V týchto riadkoch by som chcel skôr priblížiť detaily prítomné na samotnom relikviári.

Základ relikviára tvorí kruh ako symbol večnosti. Pretože kruh nemá začiatok ani koniec, podobne ako Boh, ktorý je „od večnosti až na večnosť“ (Ž 103,17). Táto nekonečnosť však nie je vzdialená. Práve naopak, je sprítomnením Božieho tajomstva, ktoré sa nám odhaľuje. Vstupuje do nášho života. Dáva sa nám prijímať a tak nám dáva účasť na sebe samom, podobne ako okrúhla partikula eucharistie pri svätom prijímaní. Táto všeobjímajúcnosť Boha je základom všetkého, pretože on všetko povoláva k životu.

Na obvode tohto kruhu sú latinské slová :

laudare (chváliť)

benedicere (žehnať)

praedicare (kázať).

To, že sú tri nám pripomína Najsvätejšiu Trojicu ako prameň spoločenstva. Toto tajomstvo našej viery nás pozýva, aby sme doň vstupovali skrze vieru, nádej a lásku. No zároveň nás chce urobiť poslami, aby sme toto tajomstvo prinášali ostatným ľuďom veľmi konkrétnym spôsobom. Tak sa tieto tri charakteristiky našej rehole môžu stať nástrojmi nášho poslania.

Chválami – modlitbou sme pozvaní vstúpiť do rozhovoru Otca a Syna, v Duchu Svätom. Modlitba breviára, Svätého písma, ruženca i osobnej zbožnosti, je prvým rozmerom nášho apoštolátu. Učiť sa hovoriť s Bohom a o Bohu, ako to robil sv. Dominik, a učiť tomu iných. Požehnaním sa v tomto svete rozvíja dobro a umenšuje zlo.

„Žehnajte a nepreklínajte“ (Rim 12,14). No žehnáme nie len slovom, ale každým skutkom milosrdenstva. Byť nablízku chorým, smädným, pocestným, prenasledovaným, núdznym, … a vedieť im poskytnúť nie len hmotné veci, ale aj duchovnú blízkosť, je tým vonkajším prejavom požehnania. Rovnako to je aj so skutkami duchovného milosrdenstva. Podobne bol Dominik známy svojim súcitom a láskou k chudobným.

Kázaním Ježiš pozýval ľudí na Božiu svadobnú hostinu v jeho kráľovstve, na ktorú sú pozvaní všetci, aby s ním stolovali (Mt 22,1-14). Je však potrebné byť na ňu pripravený šatom čistého svedomia a odetý v rúchu pripodobnenia sa Kristovi, či zažatými lampami. Veľkosť tejto pokory a múdrosti, ktorá odkrýva tajomstvo Božej blízkosti, bola prítomná tak v ohlasovaní Ježiša Krista, ako aj svätého Dominika. Milosť slova je veľký dar, ktorý dokáže premieňať životy.

Centrálnou je postava Dominika ako putujúceho kazateľa. Dominik je v pohybe, pripravený na ďalší krok na svojej ceste. Je oblečený v dominikánskom habite. Jednou rukou ukazuje pred seba, akoby chcel osloviť každého, kto pristúpi k relikviáru. Druhou rukou drží pútnickú palicu a knihu. Bolo o ňom známe, že stále nosil pri sebe Pavlove listy a Matúšovo evanjelium. V tomto evanjeliu svätopisec zachytáva viac Ježišove učenie a slová, a tak predkladá poslucháčom aj model Ježiša, ohlasovateľa radostnej zvesti. Svätcova tvár je pokojná a sústredená, ako by chcela dať zakúsiť človeku, ktorý sa postaví pred neho, že na ničom inom v tej chvíli nezáleží, iba na stretnutí medzi daným jednotlivcom a Dominikom. Z kanonizačného spisu sú známe svedectvá ľudí, že si dlho uchovávali spomienky na stretnutie s Dominikom. Boli to okamihy milosti. Jeden zo svedkov hovoril, že ho všetci mali radi, pretože on mal všetkých rád.

Okolo postavy svätca sa vinú akoby tri stuhy. Pri dotyku s podstavcom sa stáčajú v jemnej noblese. No na ich opačnej strane sa z nich stávajú pevné stĺpy, na ktorých je ukotvená samotná relikvia a ďalšie symboly. Je tým nádherne znázornené to, čo už dávno opísal prorok Ozeáš vo svojom texte: „Povrazmi ľudskosti som ich tiahol, lanami lásky; bol som, ako kto dvíha jarmo ponad ich líca, a skláňal som sa k nemu chovať ho.“ (Oz 11,4) Boha sa nedá zmocniť pevným stiskom. Boh si nás priťahuje porozumením, láskou, poznaním v jemnom dotyku inšpirácie, zjavenia a milosti. No hoci sa tento dotyk môže zdať krehký a niekomu i neistý a nestabilný, predsa to, čo sa zasieva v semenách horčičného zrna, dokáže vyrásť v strom, v ktorom hniezdia nebeské vtáky. Takto aj Dominikova viera a láska rástla v skúsenosti ľudskej krehkosti a neistoty, ale aj v momentoch odpovedí na Božie vnuknutia a povolanie. Posilňovaný Božím požehnaním a milosťou dozrelo v ňom pevné odhodlanie a úmysel založiť Rehoľu kazateľov.

Celý relikviár je zdobený dvoma farbami – modrou a bielou. Biela, ako farba čistoty, je blízko podstavca, ako najčistejšieho tajomstva samotného Boha. Zároveň je tiež pri nohách Dominika, aby poukázala na jeho čistotu, ktorá sa na mnohých obrazoch znázorňuje v podobe bielej ľalie. Svätec si sám vyvolil život evanjeliových rád: chudoby, čistoty a poslušnosti, vstupom k regulovaným kanonikom. A zakorenenie sa v tomto štýle života ho sprevádzalo celou jeho životnou púťou. Jeho snaha o čistotu srdca nestála v protiklade k čistote tela. Práve naopak, celý jeho aktívny život je popretkávaný jednotlivými stretnutiami, ale aj mnohoročným sprevádzaním komunít žien. Čistota má svoju telesnú podobu, no ako už Ježiš pozýval k čistote srdca, tak aj Dominik očisťoval svoje srdce, aby kráčal vo svetle. Modrá farba je na troch miestach. Je pod nohami svätca a medzi tajomstvom Boha. Je na šípkach upriamujúcich našu pozornosť na samotnú relikviu. A je na vrchole stvárňujúcom zemeguľu.

Modrá je mariánska farba. Na podstavci je zachytená preto, aby sme podobne ako Mária, s láskou prijali Božie Slovo. Okamih vtelenia bol pre Dominika a dominikánsku tradíciu podobne dôležitý, ako okamih Veľkonočných udalostí. Veď ide o jedno a to isté tajomstvo. Preto viera nemôže zostať iba na rovine naučených právd, ale je povolaná stále nanovo v našich životoch prechádzať tou premenou Slova, ktorá sa túži stať telom, s našim súhlasom a spoluprácou. Šípky i zemeguľa obkolesujú Dominika modrou farbou od hora, po bokoch až na spodok diela. Modrá farba tak okolo neho vytvára akoby Máriin plášť. Jedna príhoda hovorí o svätom Dominikovi, že keď prišiel do neba, nestretol tam žiadneho spolubrata dominikána a bol z toho smutný. No keď Mária poodhalila svoj ochranný plášť, uvidel tam celú dominikánsku rodinu, zahrnutú zvláštnou starostlivosťou samotnej Ježišovej matky.

Najvyššiu časť relikviára tvoria dva symboly – zemeguľa a hviezda. Tieto dva symboly majú súvis s dvoma snami, videniami. Prvé videnie spomína blahoslavený Jordán Saský v knihe Libellus – kde hovorí o blahoslavenej Jane, matke svätého Dominika, ktorá pri očakávaní narodenia svojho dieťaťa mala sen, v ktorom videla malého psíka s horiacou fakľou, ako zapaľuje celý svet. Samotný autor knihy interpretuje tento výjav biblickým jazykom, spojeným s narodením Krista. Že očakávané dieťa sa stane svetlom na osvietenie pohanov. Podobne aj ďalší magister rehole, blahoslavený Humbert de Romans, hovorí o videní, ktoré mála krstná matka pri krste Dominika. Videla na jeho čele hviezdu, ktorá svojím svetlom zaplavuje celý svet. Podobne ako ranná hviezda, hoci svieti ešte za tmy, je predznamenaním príchodu nového dňa, aj Dominik bude prinášať svetlo tým, čo sedia vo tme a tôni smrti. Takto ostatne spomínané symboly vytvárajú dojem majáku, miesta z ktorého vychádza svetlo, aby všetkým pocestným vlialo nádej príchodu do bezpečného prístavu. A sú to práve svetlo a nádej, ktoré sú jedny z dôležitých atribútov Dominikovho počatia, života i narodenia pre nebo, dies natalis, ktorý práve slávime.

Nech táto milosť, že môžeme privítať relikviár svätého Dominika na Slovensku, je pre nás príležitosťou duchovnej obnovy, kedy necháme prehovoriť životný príbeh svätca i jazyk symbolov relikviára, aby sme z toho posvätného ticha načerpali a mohli priniesť našu osobnú odpoveď na jeho príhovor. A tak aby tajomný dialóg Slova dýchal životom vo všetkých okamihoch stretnutí.

Irenej Maroš Fintor OP

Darček Sedembolestnej

Spoločenstvo Kráľovnej rodiny

Darček Sedembolestnej Kráľovnej rodiny, 15.9.2021

.

7 BOLESTÍ:

Proroctvo; Útek; Hľadanie; Lúčenie; Smrť; Pieta; Hrob.

.

M. Helenka Suchitrová

1.Bolesť: Proroctvo.

Bolestná Matka Mária s úprimnosťou si pripomíname tu bolesť ktorú pocítilo Tvoje srdce pri proroctve Simeona: ,,On je ustanovený na pád a na povstanie pre mnohých v Izraeli a Tvoju vlastnú dušu prenikne meč, aby vyšlo najavo zmýšľanie mnohých sŕdc.,,

Rozmýšľam nad tým ako matka. Predstavujem si akú veľkú bolesť musela mať Panna Mária, keď počula tieto slová. Vedela si predstaviť že jej Syn  bude trpieť. Ako matka nosila túto bolesť celých 33 rokov vo svojom srdci.

V duchu si kľaknime k nohám Bolestnej Matky a odprosujme ju  za svoju nevďačnosť voči jej Synovi a za bolesti, ktoré jej stále spôsobujeme. Amen.

.

M. Oľga Hladíková

2.Bolesť: Útek.

Jozefovi sa v noci prisnil sen, v ktorom mu anjel povedal: „Vstaň, vezmi so sebou dieťa i jeho matku, ujdi do Egypta a zostaň tam, kým ti nedám vedieť“ (Mt 2, 13). Jozef poslúchol a spolu s ním i Panna Mária. V mysli sa im však určite vynorilo hneď niekoľko otázok. Zvládneme takú dlhú cestu?

Myslím, že každý rodič je ochotný pre svoje dieťa urobiť všetko, aby zachránil jeho život. Nebolo to inak ani u Svätej Rodiny. Keď Jozefa oslovil v noci anjel a povedal mu, aby odišiel s Máriou a malým Ježiškom do Egypta, jeho cesta síce nebola ľahká, pretože išli cez púšť, ale vôbec o tom neuvažovali, že by nesplnili anjelov príkaz. Vedeli, že je to Božia vôľa. Zachrániť dieťa, pred nebezpečenstvom smrti od nemilosrdného Herodesa, tu nie je žiadna úloha nesplniteľná. Herodes bol vo svojej krajine nesmierne krutým kráľom. Dal zavraždiť všetkých malých chlapcov v Betleheme, ba zabil dokonca aj svojich vlastných synov. Len aby nebol ohrozený jeho trón. Keď Herodes zomrel, anjel opäť upozornil vo sne Jozefa a vrátili sa.

Podobne to býva aj v našom kresťanskom živote. V blízkosti rôznych „násilníkov“ sme aj my vystavovaní utrpeniu – malému i veľkému, ktoré má vždy obrovský význam, ak svoje utrpenie prijmeme a odovzdáme nášmu Bohu. Milosrdný Boh ho zmení na nepochopiteľný zázrak: aj my osobne pomôžeme ľuďom, aby sa obrátili k Bohu. On vie dať nášmu utrpeniu nielen zmysel, ale aj zmeniť ho na veľkú radosť. Lebo dobro a láska je oveľa mocnejšie ako zlo a nenávisť.

Drahá Panna Mária, pomôž nám prijať každé utrpenie, každú bolesť tak ako Ty. V pokore, tichu, viere, odovzdanosti a nádeji. Daj, aby sme takto mohli iným pomôcť a seba očistiť. Veď Ty si naveky nástrojom nevyčísliteľnej Božej milosti. Oroduj za nás, Matka Sedembolestná! Amen.

.

M. Lucia Kamenská

3.Bolesť: Hľadanie.

Keď mal Ježiš 12 rokov, prvý krát putoval s Pannou Máriou a svätým Jozefom na sviatky do chrámu, do Jeruzalema. Keď Jozef a Mária zistili, že medzi vracajúcimi pútnikmi Ježiš nie je, začali ho s bolesťou hľadať. Po troch dňoch ho našli v Jeruzaleme.

Aké bolestné to muselo byť pre Matku Pannu Máriu, keď stratila svojho milovaného Syna.

Panna Mária, Nebeská Matka, aj my sme Tvoje deti. A chceme byť pútnikmi do nebeskej vlasti. Aké bolestné to musí byť pre Tvoje srdce, keď upadáme do hriechu, strácame vo svojich životoch vieru a Pána Ježiša.

Sedembolestná Matka, Panna Mária, prosíme Ťa pomáhaj nám, aby sme hriechom neurážali Tvojho Syna Pána Ježiša a konali cestu pokánia, ktorá nech netrvá viac než tri dni. Amen.

.

M. Danka Hozová

4.Bolesť: Lúčenie.

Panna Mária Ty Najnevinnejšia si precítila v srdci všetky muky: poníženie, potupenie i odsúdenie na smrť Tvojho Syna. Cesta za Ježišom Ťa viedla až pod kríž. Tam si naplno pochopila Simeonovo proroctvo o meči bolesti, ktorý mal prebodnúť Tvoje Srdce. Tam zomierajúci Ježiš povedal apoštolovi Jánovi: „Hľa tvoja Matka“. Odvtedy si Sedembolestnou Pannou Máriou, ktorá si sa stala Patrónkou Slovenska.

Mama Mária pre toto bolestné stretnutie s Tvojím Synom na Krížovej ceste Ťa prosím vypros mi silu, aby som bez reptania znášala ťažkosti života a neutekala od každodenného kríža. Vypros mi milosť, aby som stále a neúnavne ďakovala za vykupiteľské dielo Tvojho Syna Ježiša Krista. Amen.

.

M. Janka Juríková

5.Bolesť: Smrť.

Evanjelium podľa sv. Jána 19,25-27: „Pri Ježišovom kríži stála jeho Matka, sestra jeho matky Mária Kleopasová a Mária Magdaléna. Keď Ježiš uzrel Matku a pri nej učeníka, ktorého miloval, povedal Matke: „Žena, hľa tvoj syn !“ Potom povedal učeníkovi : “ Hľa tvoja Matka !“ A od tej chvíle si ju učeník vzal k sebe.“

Tu sa stala Panna Mária našou Matkou, ktorá nás miluje a mnoho krát táto láska nie je opätovaná. Panna Mária nás pobáda milovať nielen ju, nielen ľudí okolo seba, ale hlavne jej Syna.

Panna Mária kráčala so synom na Golgotu. Jej srdce bolo plné bolesti, keď Ježiša ponižovali a nakoniec ukrižovali. Trpela tak, akoby sama bola pribitá na kríži.  Panna Mária nikoho neobviňovala, nekričala, len ticho niesla svoj kríž.

Hodina smrti sa nám všetkým každodenne blíži, všetko čo tu na zemi máme sú veci pominuteľné  preto je starosť o duchovnú stránku nevyhnutná. Ježiš zomrel za nás, aby nám zaistil večný život.

Krv Kristova- útecha zomierajúcich, obmy nás.

Prosíme Ťa Pane, posilňuj našu slabosť Duchom svätým, aby sme vždy pevne stáli po boku Panny a Matky Márie.

Panna a Matka Mária, daj nám silu akú si mala Ty, aby sme uniesli všetky bôle a ťažkosti. Nedaj, aby sme utekali od kríža Tvojho Syna, veď On prvý nám ukázal cestu. Amen.

.

M. Paula Kašáková

6.Bolesť: Pieta.

Panna Mária Ty si Boha prijala a aj „odovzdala“. Bolestná Mária Tvoja duša je smutná, pretože sme zradili a opustili Tvojho milovaného Syna Ježiša Krista. Pre naše hriechy a nepravosti bol ukrižovaný. Táto  ukrižovaná Láska každému podáva ruku a stačí len, aby sme ju prijali.

Matka Mária, Ty si držala mŕtve telo svojho Syna v náruči. Vložila si do hrobu mŕtve telo človeka a On ako Boh vstal z mŕtvych. Tvoje bolestné mlčanie je pre nás odpoveďou, že jedine s láskou zvíťazíme. Bola si ženou viery a očakávania Ježišovho vzkriesenia. Jeho Cesta je Pravda a Život. Amen.

.

M. Jozefína Cehuľová

7. Bolesť: Hrob.

Záhrada a v nej hrob – niečo zvláštne … a jeho slová – až keď semeno padne do zeme a umrie môže priniesť nový život.

Je vždy ťažké vidieť život a smrť spolu …

Pane, Bože, Otče náš, utrpením a smrťou Ježiša, ktoré je súcitne oplakávané Jeho Matkou Máriou si priniesol  padlému človeku uzdravenie a povstanie z hriechu, aby sme mohli vstúpiť do života s Kristom, ktorý žije a kraľuje s Tebou a Duchom Svätým teraz až na veky. Amen.

Kliknite sem – na tento link = 360 stupňový otočný pohľad nad kostol Sv. Kataríny v Banskej Štiavnici.

Pozvánka – Banská Štiavnica – Modlitby za rodiny a úctu k životu

Spoločenstvo Kráľovnej rodiny

Farnosť Banská Štiavnica

Pozývame Vás na Modlitby za rodiny a úctu k životu i Božie Požehnanie pre Slovensko pri návšteve pápeža Františka  do farského kostola Nanebovzatia P. Márie 

v nedeľu 22. augusta 2021 v roku sv. Jozefa a sv. Dominika

.

10,30h sv. omša  

.

Modlitby pred Sviatosťou Oltárnou

.

12,00   Anjel Pána Rozjímavý ruženec k Sedembolestnej patrónke Slovenska

13,00   Tichá adorácia

14,00   Modlitby na príhovor sv. Jozefa

15,00 Hodina Božieho Milosrdenstva

16,00   Modlitby na príhovor sv. Dominika

17,00   Rozjímavý Slávnostný ruženec

Požehnanie so Sviatosťou Oltárnou pred večernou sv. omšou

KRÁĽOVNÁ RODINY

Byť kráľovnou rodiny znamená byť dobrou ženou v katolíckej cirkvi

Kráľovná rodiny nezabíja svoje dieťa pred narodením (milosrdenstvo Božie odpúšťa hriechy minulosti) a vo svojom manželstve nepoužíva antikoncepciu. S dôvodom zla pre rodinu takýchto praktík sa oboznamuje čítaním dostupnej literatúry a účasťou na prednáškach;


Kráľovná rodiny neveští, nezúčastňuje sa liečiteľských praktík na základe mágie a pod. Snaží sa zo svojho života odstrániť akúkoľvek formu povery.

Kráľovné rodiny sa modlia a sú príkladom pre úplné i neúplné rodiny, ktorých je v súčasnosti veľa. Neodsudzujú žiadne prípady a životné príbehy konkrétnych ľudí, ale svojím životom ukazujú správny smer.

„Je veľmi ľahké  závidieť svätým,
nie je jednoduché stávať sa svätými.
Prosím milované dcéry chcite byť sväté.
Všetko čo robíte sa snažte konať v súlade s Božou Vôľou.
Všetky naše namáhania sú zbytočné bez Božieho požehnania.
Každá bolesť prijatá od Boha je radostná bolesť.“

                                                                                                                                                                                                 Július Chalupa

Spoločenstvo Kráľovnej Rodiny

Tupolevova 6/B

85101 Bratislava 5

Telefón:
+421 908 578 431

IČO:42169411

Tatra banka a.s.:   2628175016/1100

Kopírovanie alebo zdieľanie obsahu tejto stránky je možné len s výslovným súhlasom Spoločenstva Kráľovnej Rodiny .

Copying or sharing of contents of this page is possible only with the exclusive consent of Spoločenstvo Kráľovnej Rodiny.

EMAIL

Kliknite na obrázok – video Smižany