Gloria

Svedectvo našej Márie Oľgy o cestách Zohorského zboru Glória po Slovensku,

ktoré bolo uverejnené v Zohorských novinách:

Sestry SKr Mária Oľga Hladíková a Mária Danka Hozová sú dlhoročnými členkami cirkevného zboru Glória v Zohore.

Dňa 6.-7. 2019 septembra sa členovia cirkevného zboru Glória, rozhodli vycestovať na výlet a pozrieť si pamiatky na východnom Slovensku. Počasie nám prialo, svietilo slniečko a i keď nebolo veľmi horúco, bol to čas ako stvorený na výlet.

Navštívili sme Poprad, Spišskú Sobotu a Košice.  Keďže takmer všetci členovia zboru sú dôchodci, lepšie nám bolo ísť vlakom. Ráno rýchlikom do Popradu, z Popradu vlakom do Spišskej Soboty, kde sme si prezreli krásny Kostol svätého Juraja. Kostol je postavený v čistom gotickom slohu v Spišskej Sobote, na predmestí Popradu, v Prešovskom kraji. Spolu s mestskými domami, zrekonštruovanou renesančnou zvonicou, Mariánskym stĺpom a evanjelickým klasicistickým kostolom tvoria neodmysliteľnú súčasť Sobotského námestia. Hlavný oltár, je dielom majstra Pavla z Levoče.

Tí zdravotne zdatnejší išli zo Spišskej Soboty do Popradu pešo, ostatní išli vlakom do Popradu, kde sme boli ubytovaní. Večer sme mali prechádzku po pešej zóne a na námestí pri bazilike sv. Alžbety, bola skupina ľudí. Nevedeli sme, či sa jedná o nejaké organizované stretnutie a keď sme prišli bližšie, zistili sme, že má koncert český spevák,  Jozef Laufer. Koncert bol organizovaný pod záštitou mesta Poprad. Takže sme mali úžasný kultúrny zážitok, ktorý tento „šoumen“ bezpochyby predviedol.

Na druhý deň sme ráno odcestovali rýchlikom do Košic. I v tomto meste, nás čakalo prekvapenie. Dóm svätej Alžbety je najväčší kostol na Slovensku s plochou interiéru 1 200 m² a kapacitou vyše 5 000 ľudí. Pri príležitosti 400. výročia mučeníckej smrti Košických mučeníkov v sobotu 7. septembra 2019 o 10.00  v Katedrále sv. Alžbety v Košiciach, sa konala slávnostná sv. omša, na ktorej sme sa zúčastnili. Kostol bol obsadený do posledného miesta i námestie pred kostolom zaplnili pútnici i domáci obyvatelia, ktorí sledovali sv. Omšu na veľkej obrazovke pred kostolom.

Cirkev na Slovensku dostala vzácny dar. V Košiciach odhalili skutočnú podobu tvárí troch Košických mučeníkov. Tváre sv. Mareka Križina, sv. Štefana Pongráca SJ a sv. Melichara Grodeckého SJ zverejnila pri príležitosti jubilejného roka 400. výročia ich mučeníckej smrti Košická arcidiecéza.

Takže všetko sa dialo tak, aby náš výlet bol bohatý na telesné i duševné dary.

Po krásnom a obohacujúcom výlete sme sa vrátili vo večerných hodinách rychlíkom z Košic do Bratislavy, kde sme osobným vlakom prišli v neskorých hodinách domov do Zohora.

Rada by som i touto cestou poďakovala našim aktívnym dôchodcom a členom zboru, hlavne našej úžasnej sprievodkyni Evičke Mifkovičovej, ktorá nám svojim výkladom obohatila tento výlet.

Nech jej Pán Boh dopraje hlavne pevné zdravie, aby nás jej veselé historky, ale hlavne znalosti sprevádzali i naďalej na spoločných cestách doma i v zahraničí.

Mariazell dňa 19.9. 2019

Každý človek sa rád vracia na miesta, kde sa dobre cíti. Pre zbor Glória, je takýmto miestom pútnicke mesto Mariazell. Už niekoľko rokov chodíme druhú septembrovú sobotu na slovenskú sv. omšu, ktorú každoročne pripravuje kňaz ThDr. Marián Červený PhD. v maličkom mestečku v srdci Rakúska, v Hornom Štajersku, najznámejšom pútnickom mieste Mariazell. I tento rok bol 19. september, pre nás deň plný očakávania a radosti, že sa opäť stretneme s ostatnými pútnikmi na posvätnom mieste, kde sa cítime ako doma. Na tomto mieste pocítite na vlastnom tele, striedanie radosti so smútkom, nádeje s neistotou, ale hlavne hlbokú vieru a silu na prežite každodených príbehov.

I keď naše kroky už nie sú také svižné, v pomalom kroku človek dokáže viacej rozmýšľať. Tento rok sa v bazilike stretli nielen pútnici zo Slovenska, ale prišie i nitriansky diecézny biskup, Mons. Viliam Judák, ktorý celebroval sv. Omšu. Náš zbor sprevádzal, ako každoročne, svojím spevom liturgiu celej omše a opäť nádherný hlas lesného rohu nášho Jakubka Badrnu znel bazilikou pred omšou i počas slávenia liturgie. „Pokoj v srdci a slniečko v duši“, tento pocit doslovne sprevádza všetkých, ktorí na toto miesto prídu. Slniečko nás neopustilo ani vonku. Počasie sa nám opäť vydarilo a preto Krížová cesta i celý deň bol pre všetkých obrovským povzbudením.

Jeden blahodárny deň sa pre nás i všetkých pútnikov síce skončil, ale už teraz sa tešíme, ak nám Pán Boh dopraje zdravie, na opätovné stretnutie v budúcom roku.